Pages Menu
 

Categories Menu
Produkcja papieru: od surowca do gotowego produktu
Produkcja papieru: od surowca do gotowego produktu
Papier jest nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Wykorzystujemy go do pisania, drukowania, opakowań i
Reklama w kinie jako nowa forma dotarcia do klientów
Reklama w kinie jako nowa forma dotarcia do klientów
W dzisiejszych czasach reklama jest nieodzownym elementem promocji każdej firmy. Konkurencja na rynku jest ogromna,
Pięć kluczowych zasad skutecznej reklamy radiowej
Pięć kluczowych zasad skutecznej reklamy radiowej
Reklama radiowa jest jednym z najstarszych i najpopularniejszych mediów reklamowych. Jej siła tkwi w możliwości dotarcia
Jak wykorzystać reklamę wyświetlaną według lokalizacji geograficznej
Jak wykorzystać reklamę wyświetlaną według lokalizacji geograficznej
Reklama jest nieodłącznym elementem dzisiejszego rynku. Dzięki niej przedsiębiorcy
Poligrafia a sektor budowlany: tworzenie materiałów reklamowych dla firm budowlanych
Poligrafia a sektor budowlany: tworzenie materiałów reklamowych dla firm budowlanych
W dzisiejszym artykule poruszymy temat poligrafii
Jak skutecznie zatrzymać uwagę odbiorcy w reklamie online
Jak zaciekawić internautów i zatrzymać ich uwagę w świecie reklamy online? To pytanie nurtuje wielu przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą skutecznie dotrzeć
Rola reklamy w influencowaniu zachowań konsumentów
Rola reklamy w influencowaniu zachowań konsumentów
Reklama odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu i wpływaniu na zachowania konsumentów. W dzisiejszym społeczeństwie coraz

Posted by on wrz 24, 2020 in Poligrafia |

Co jest potrzebne w drukarni i czy warto w to inwestować?

Co jest potrzebne w drukarni i czy warto w to inwestować?

Mówi się, że drukowane książki, notatki, kalendarze, czy inne dokumenty odchodzą do lamusa i coraz bardziej i szybciej zastępują je cyfrowe odpowiedniki. Prawda jest jednak taka, że cały czas korzystamy z drukowanych książek, odwiedzamy księgarnie, mamy kalendarze wydrukowane, dokumenty przechowujemy w wersjach papierowych w teczkach. Ogólnie rzecz biorąc, dalej w dużym nakładzie korzystamy z papieru i sztuki druku. Tak więc może założenie własnej drukarni dalej jest dobrym pomysłem?

Za i przeciw

Nie ukrywajmy, ten plan ma wiele wad i wiele zalet. Po pierwsze, zawsze to będzie twój, własny biznes, który będziesz prowadził jak chcesz i z kim chcesz. Po drugie – wszystko zależy od tego jakie zlecenia będziesz przyjmować. Tak naprawdę wiele rzeczy dalej, masowo drukujemy. Książki, plakaty, zaproszenia, prace naukowe, kartki do kalendarza, a nawet kratki do zeszytów, najpierw trzeba wydrukować. Jest to ogromne pole do popisu, zwłaszcza, że z czasem możesz rozwinąć swoją działalność i wykonywać nadruki na koszulki i inne gadżety.

Jakie maszyny są potrzebne do drukowania?

Klasyczne drukowanie, oznacza powielanie, na przykład mamy oryginał książki, który musimy
powielić na nakład powiedzmy tysiąca. Drukowanie cyfrowe to zaś drukowanie z nośnika cyfrowego na papierowy, czyli wydrukowanie umowy z komputera, czy pracy naukowej, pisanej na laptopie.
W jednym i w drugim przypadku potrzebne są odpowiednie maszyny, aby cały proces drukowania zakończył się sukcesem w dość szybki i sprawy sposób.
Najpierw potrzebujemy prasy drukarskiej, która wystarczająco dużo razy wydrukuje nam potrzebne arkusze. Potem używamy falcerki, która w odpowiedni sposób złamie i zagnie kartki. Później używamy laminatorów, które zabezpieczają papier przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Następnie nożyce docinają nam papier do odpowiedniego rozmiaru i kształtu. Na koniec najczęściej korzystamy ze zszywarek. Zszywarki introligatorskie łączą nam arkusze papieru.
Przy czym nie są to małe, biurowe zszywarki introligatorskie, które zszywają 120 arkuszy, a porządne urządzenie, które zszywa większe ilości.
Pozostała już tylko oprawa i książka, publikacja, czy praca zaliczeniowa gotowa.