Pages Menu
 

Categories Menu
Reklama w kontekście kulturowym - jak nie popełnić gafy
Reklama w kontekście kulturowym - jak nie popełnić gafy
W dzisiejszym globalnym świecie, gdy internet i media społecznościowe dominują nasze życie, reklama odgrywa
Jak budować trwałe relacje z klientami za pomocą reklamy
Jak budować trwałe relacje z klientami za pomocą reklamy
Reklama to nie tylko brutalne przekazywanie informacji o produkcie czy usłudze. W przypadku budowania trwałych
Bezpieczne zakupy w sieci
Zakupy online
Możliwości internetu są ogromne. Internet może nam służyć, ale często wykorzystywany jest również jako narzędzie do różnego rodzaju przestępstw. Coraz więcej osób robi zakupy przez
Techniki sitodruku i ich zastosowanie w reklamie
Techniki sitodruku i ich zastosowanie w reklamie
Sitodruk to jedna z najstarszych i najbardziej uniwersalnych technik druku, która jest szeroko wykorzystywana w branży
Poligrafia dla sektora publicznego: tworzenie materiałów dla instytucji rządowych
Poligrafia dla sektora publicznego: tworzenie materiałów dla instytucji rządowych
Jest podstawowym obowiązkiem instytucji rządowych dbać
Reklama na blogach - wartość i skuteczność
Reklama na blogach - wartość i skuteczność
Reklama na blogach to dziedzina marketingu, która zyskuje coraz większe znaczenie. W dobie internetowej rewolucji, blogi stały się
Drukowane zdjęcia krajobrazowe: jak wydobyć piękno natury na papierze
Drukowane zdjęcia krajobrazowe: jak wydobyć piękno natury na papierze
Atrakcyjność fotografii krajobrazowych jest niezmienna, przyciągając wzrok i

Posted by on wrz 24, 2020 in Poligrafia |

Co jest potrzebne w drukarni i czy warto w to inwestować?

Co jest potrzebne w drukarni i czy warto w to inwestować?

Mówi się, że drukowane książki, notatki, kalendarze, czy inne dokumenty odchodzą do lamusa i coraz bardziej i szybciej zastępują je cyfrowe odpowiedniki. Prawda jest jednak taka, że cały czas korzystamy z drukowanych książek, odwiedzamy księgarnie, mamy kalendarze wydrukowane, dokumenty przechowujemy w wersjach papierowych w teczkach. Ogólnie rzecz biorąc, dalej w dużym nakładzie korzystamy z papieru i sztuki druku. Tak więc może założenie własnej drukarni dalej jest dobrym pomysłem?

Za i przeciw

Nie ukrywajmy, ten plan ma wiele wad i wiele zalet. Po pierwsze, zawsze to będzie twój, własny biznes, który będziesz prowadził jak chcesz i z kim chcesz. Po drugie – wszystko zależy od tego jakie zlecenia będziesz przyjmować. Tak naprawdę wiele rzeczy dalej, masowo drukujemy. Książki, plakaty, zaproszenia, prace naukowe, kartki do kalendarza, a nawet kratki do zeszytów, najpierw trzeba wydrukować. Jest to ogromne pole do popisu, zwłaszcza, że z czasem możesz rozwinąć swoją działalność i wykonywać nadruki na koszulki i inne gadżety.

Jakie maszyny są potrzebne do drukowania?

Klasyczne drukowanie, oznacza powielanie, na przykład mamy oryginał książki, który musimy
powielić na nakład powiedzmy tysiąca. Drukowanie cyfrowe to zaś drukowanie z nośnika cyfrowego na papierowy, czyli wydrukowanie umowy z komputera, czy pracy naukowej, pisanej na laptopie.
W jednym i w drugim przypadku potrzebne są odpowiednie maszyny, aby cały proces drukowania zakończył się sukcesem w dość szybki i sprawy sposób.
Najpierw potrzebujemy prasy drukarskiej, która wystarczająco dużo razy wydrukuje nam potrzebne arkusze. Potem używamy falcerki, która w odpowiedni sposób złamie i zagnie kartki. Później używamy laminatorów, które zabezpieczają papier przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Następnie nożyce docinają nam papier do odpowiedniego rozmiaru i kształtu. Na koniec najczęściej korzystamy ze zszywarek. Zszywarki introligatorskie łączą nam arkusze papieru.
Przy czym nie są to małe, biurowe zszywarki introligatorskie, które zszywają 120 arkuszy, a porządne urządzenie, które zszywa większe ilości.
Pozostała już tylko oprawa i książka, publikacja, czy praca zaliczeniowa gotowa.