Pages Menu
 

Categories Menu
Druk cyfrowy na tkaninach: projektowanie własnych wzorów ubrań
Druk cyfrowy na tkaninach: projektowanie własnych wzorów ubrań
W dzisiejszych czasach coraz więcej osób szuka sposobów na wyrażenie swojej indywidualności
Jak wykorzystać reklamę na Snapchacie w branży mody?
Jak wykorzystać reklamę na Snapchacie w branży mody?
Snapchat stał się jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, szczególnie wśród młodszej grupy wiekowej.
Odlewnictwo w poligrafii: zalety i nowe możliwości
Odlewnictwo w poligrafii: zalety i nowe możliwości
W dzisiejszych czasach branża poligraficzna rozwija się dynamicznie, a nowe technologie i innowacje stwarzają nowe
Reklama na portalach społecznościowych a bezpieczeństwo danych osobowych
Reklama na portalach społecznościowych a bezpieczeństwo danych osobowych
W dzisiejszych czasach reklama jest nieodłącznym elementem funkcjonowania
Czy warto inwestować w reklamę na Instagramie?
Czy warto inwestować w reklamę na Instagramie?
W dzisiejszych czasach media społecznościowe, takie jak Instagram, staja się coraz bardziej popularne jako narzędzie marketingowe
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce
Często zastanawiam się, co wpływa na kolejność pojawiania się stron w wyszukiwarce. Każdy z nas myśli, że to trafność hasła sprawia, że pojawia się ono na pierwszej pozycji. Uważamy,
Reklama kontekstowa jako narzędzie dotarcia do klientów zainteresowanych podróżami
Reklama kontekstowa jako narzędzie dotarcia do klientów zainteresowanych podróżami
W dzisiejszym szybko rozwijającym się świecie, dotarcie

Posted by on wrz 24, 2020 in Poligrafia |

Co jest potrzebne w drukarni i czy warto w to inwestować?

Co jest potrzebne w drukarni i czy warto w to inwestować?

Mówi się, że drukowane książki, notatki, kalendarze, czy inne dokumenty odchodzą do lamusa i coraz bardziej i szybciej zastępują je cyfrowe odpowiedniki. Prawda jest jednak taka, że cały czas korzystamy z drukowanych książek, odwiedzamy księgarnie, mamy kalendarze wydrukowane, dokumenty przechowujemy w wersjach papierowych w teczkach. Ogólnie rzecz biorąc, dalej w dużym nakładzie korzystamy z papieru i sztuki druku. Tak więc może założenie własnej drukarni dalej jest dobrym pomysłem?

Za i przeciw

Nie ukrywajmy, ten plan ma wiele wad i wiele zalet. Po pierwsze, zawsze to będzie twój, własny biznes, który będziesz prowadził jak chcesz i z kim chcesz. Po drugie – wszystko zależy od tego jakie zlecenia będziesz przyjmować. Tak naprawdę wiele rzeczy dalej, masowo drukujemy. Książki, plakaty, zaproszenia, prace naukowe, kartki do kalendarza, a nawet kratki do zeszytów, najpierw trzeba wydrukować. Jest to ogromne pole do popisu, zwłaszcza, że z czasem możesz rozwinąć swoją działalność i wykonywać nadruki na koszulki i inne gadżety.

Jakie maszyny są potrzebne do drukowania?

Klasyczne drukowanie, oznacza powielanie, na przykład mamy oryginał książki, który musimy
powielić na nakład powiedzmy tysiąca. Drukowanie cyfrowe to zaś drukowanie z nośnika cyfrowego na papierowy, czyli wydrukowanie umowy z komputera, czy pracy naukowej, pisanej na laptopie.
W jednym i w drugim przypadku potrzebne są odpowiednie maszyny, aby cały proces drukowania zakończył się sukcesem w dość szybki i sprawy sposób.
Najpierw potrzebujemy prasy drukarskiej, która wystarczająco dużo razy wydrukuje nam potrzebne arkusze. Potem używamy falcerki, która w odpowiedni sposób złamie i zagnie kartki. Później używamy laminatorów, które zabezpieczają papier przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Następnie nożyce docinają nam papier do odpowiedniego rozmiaru i kształtu. Na koniec najczęściej korzystamy ze zszywarek. Zszywarki introligatorskie łączą nam arkusze papieru.
Przy czym nie są to małe, biurowe zszywarki introligatorskie, które zszywają 120 arkuszy, a porządne urządzenie, które zszywa większe ilości.
Pozostała już tylko oprawa i książka, publikacja, czy praca zaliczeniowa gotowa.