Pages Menu
 

Categories Menu
Czy warto inwestować w reklamę muzyczną?
Czy warto inwestować w reklamę muzyczną?
W dzisiejszych czasach, kiedy rynek muzyczny jest tak konkurencyjny, wiele talentów i artystów zastanawia się, czy warto inwestować w reklamę
Reklama na Snapchat - możliwości i korzyści dla firm
Reklama na Snapchat - możliwości i korzyści dla firm
Snapchat, popularna platforma społecznościowa nastawiona na udostępnianie tymczasowych zdjęć i filmów, stała się
Czy reklama wzmacnia świadomość ekologiczną społeczeństwa?
Czy reklama wzmacnia świadomość ekologiczną społeczeństwa?
We współczesnym świecie, w którym zagrożenie dla naszej planety jest coraz bardziej widoczne, reklama
Jak wykorzystać storytelling w reklamie?
Jak wykorzystać storytelling w reklamie?
Content marketing to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi reklamowych. Firmy szukają różnych sposobów, aby zainteresować i przyciągnąć
Książki drukowane vs ebooki: jakie są korzyści obu opcji
Książki drukowane vs ebooki: jakie są korzyści obu opcji
Współczesne technologie zmieniły nasze życie w wielu aspektach, a literatura nie jest wyjątkiem. Kiedyś
Drukowane materiały informacyjne: jak przyciągnąć uwagę odbiorcy
Drukowane materiały informacyjne: jak przyciągnąć uwagę odbiorcy
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak przyciągnąć uwagę odbiorcy za pomocą drukowanych materiałów
Skuteczne narzędzia pomiaru efektywności reklamy na Instagramie
Skuteczne narzędzia pomiaru efektywności reklamy na Instagramie
Instagram to popularna platforma społecznościowa, która staje się coraz ważniejsza dla marketerów.

Posted by on wrz 24, 2020 in Poligrafia |

Co jest potrzebne w drukarni i czy warto w to inwestować?

Co jest potrzebne w drukarni i czy warto w to inwestować?

Mówi się, że drukowane książki, notatki, kalendarze, czy inne dokumenty odchodzą do lamusa i coraz bardziej i szybciej zastępują je cyfrowe odpowiedniki. Prawda jest jednak taka, że cały czas korzystamy z drukowanych książek, odwiedzamy księgarnie, mamy kalendarze wydrukowane, dokumenty przechowujemy w wersjach papierowych w teczkach. Ogólnie rzecz biorąc, dalej w dużym nakładzie korzystamy z papieru i sztuki druku. Tak więc może założenie własnej drukarni dalej jest dobrym pomysłem?

Za i przeciw

Nie ukrywajmy, ten plan ma wiele wad i wiele zalet. Po pierwsze, zawsze to będzie twój, własny biznes, który będziesz prowadził jak chcesz i z kim chcesz. Po drugie – wszystko zależy od tego jakie zlecenia będziesz przyjmować. Tak naprawdę wiele rzeczy dalej, masowo drukujemy. Książki, plakaty, zaproszenia, prace naukowe, kartki do kalendarza, a nawet kratki do zeszytów, najpierw trzeba wydrukować. Jest to ogromne pole do popisu, zwłaszcza, że z czasem możesz rozwinąć swoją działalność i wykonywać nadruki na koszulki i inne gadżety.

Jakie maszyny są potrzebne do drukowania?

Klasyczne drukowanie, oznacza powielanie, na przykład mamy oryginał książki, który musimy
powielić na nakład powiedzmy tysiąca. Drukowanie cyfrowe to zaś drukowanie z nośnika cyfrowego na papierowy, czyli wydrukowanie umowy z komputera, czy pracy naukowej, pisanej na laptopie.
W jednym i w drugim przypadku potrzebne są odpowiednie maszyny, aby cały proces drukowania zakończył się sukcesem w dość szybki i sprawy sposób.
Najpierw potrzebujemy prasy drukarskiej, która wystarczająco dużo razy wydrukuje nam potrzebne arkusze. Potem używamy falcerki, która w odpowiedni sposób złamie i zagnie kartki. Później używamy laminatorów, które zabezpieczają papier przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Następnie nożyce docinają nam papier do odpowiedniego rozmiaru i kształtu. Na koniec najczęściej korzystamy ze zszywarek. Zszywarki introligatorskie łączą nam arkusze papieru.
Przy czym nie są to małe, biurowe zszywarki introligatorskie, które zszywają 120 arkuszy, a porządne urządzenie, które zszywa większe ilości.
Pozostała już tylko oprawa i książka, publikacja, czy praca zaliczeniowa gotowa.