Tablica magnetyczna na konferencje
Konferencje nieodłącznie związane są z rozwojem umiejętności i zdobywaniem wiedzy. Uczestniczą w nich zarówno naukowcy zainteresowani poruszanym podczas spotkania problemem, jak i pracownicy korporacji oraz małych firm, studenci czy uczniowie.
Współczesne konferencje trudno wyobrazić sobie bez magnetycznych tablic suchościeralnych.
Zalety magnetycznych tablic suchościeralnych
Białe tablice suchościeralne to stosunkowo nowy wynalazek. Rozpowszechniły się dopiero w latach 90 ubiegłego stulecia, choć znane były już wcześniej. Pierwsze egzemplarze, czyszczone jeszcze za pomocą wilgotnej ściereczki, stosowano już w latach 60 XX wieku. Nie były jednak zbyt powszechne. Przełom nastąpił dopiero po wynalezieniu zmazywalnego markera w 1975 r.
Suchościeralne tablice zaczęły wypierać tradycyjne, kredowe z dwóch powodów. Po pierwsze, coraz więcej osób wykazuje alergię na roztocza i pyły, których nie sposób uniknąć w przypadku tablic kredowych. Poza tym, pył szkodzi nie tylko ludziom, ale również elektronice, której jest coraz więcej w salach konferencyjnych i wykładowych.
Multifunkcyjność tablic magnetycznych suchościeralnych
Każda suchościeralna tablica magnetyczna pozwala na wykonanie wielu czynności. Można oczywiście użytkować ją podobnie jak zwykłą, kredową, do prezentacji i zapisywania informacji czy tworzenia rysunków, ale również da się na niej łatwo przypiąć różnego rodzaju plansze. Wystarczy kilka magnesów – taki sposób prezentacji materiałów jest łatwy i szybki.
W dobie pandemii, tradycyjne konferencje zostały praktycznie zastąpione przez wideokonferencje. W dużych salach prowadzący wykład korzystali często z projektora i ekranu, jednak w warunkach domowych nie ma takiej potrzeby. Prezentacje udostępnia się na ekranie laptopa, jednak komentarz, dodatkowe rysunki czy wyjaśnienia, nadal najlepiej przedstawić posługując się suchościeralną tablicą magnetyczną.
Zastosowanie tablic magnetycznych podczas wideokonferencji ma również wymiar psychologiczny – stanowi urozmaicenie pozwalające przyciągnąć uwagę słuchacza, która jak wiadomo, maleje wraz z upływem czasu.
Najnowsze komentarze