Trendy w reklamie w 2023, wśród nich reklama interaktywna.
ewoluują, a wszystko to celem sprostania w jak najpełniejszym stopniu oczekiwaniom oraz potrzebom konsumentów.
Co niezwykle interesujące, specjaliści zauważają stopniowe odchodzenie od standardowych form promocji oferowanych przez firmy towarów i usług, a więc przede wszystkim – od billboardów oraz wszelkiej maści reklam wielkoformatowych. Stają się one reliktem przeszłości, nie tylko z uwagi na wysokie koszty jakie należy ponieść za ich stworzenie oraz montaż, ale także – z uwagi na dość duży opór społeczny.
Tego typu materiały postrzegane są jako swoiste „zaśmiecacze” przestrzeni publicznej, które odzierają ją z jej naturalnego, wyjątkowego charakteru. Jak więc obecnie przedsiębiorcy starają się dotrzeć do potencjalnych konsumentów?
Odpowiedzią na to pytanie jest przede wszystkim zewnętrzny totem reklamowy. Jest to niewielkie urządzenie wyposażone w wysokiej jakości ekran, które nie zajmuje wiele miejsca, wpasowuje się w przestrzeń, w której zostanie zaimplementowane, a także odporne jest na wszelkiej maści uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne, o które jak wiadomo w naszym klimacie nie trudno.
Totemy takie mogą więc stawać na skwerkach, w parkach, czy też w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej, jednocześnie nie zawłaszczając sobie zbyt dużej przestrzeni i umożliwiając osobom zainteresowanym zaznajomienie się z prezentowanymi treściami reklamowymi.
Na wyświetlaczach totemów niejednokrotnie prezentowane są najnowsze oferty firm, szczegóły organizowanych wyprzedaży i promocji, jak też specjalne kody rabatowe, z których klient może skorzystać, aby zapłacić mniej za zakupy. Urządzenia te powstają na bazie ekranów dotykowych o wysokiej czułości, dzięki czemu reklama nie musi mieć charakteru pojedynczego elementu graficznego lub tekstowego.
Możliwe jest wgranie do pamięci urządzenia całych prezentacji lub też aplikacji, pomiędzy których poszczególnymi sekcjami użytkownik będzie mógł do woli nawigować przy wykorzystaniu w tym celu wirtualnych przycisków. Jak wiadomo, interaktywna reklama jest znacznie skuteczniejsza od jej tradycyjnego odpowiednika, bowiem klient, który angażuje się w odbiór treści w znacznie pełniejszym stopniu ją przyswaja i zapamiętuje, co z kolei może przełożyć się bezpośrednio na wzrost zainteresowania ofertą danej marki.
Osiągnięcie tego właśnie celu jest jednym z głównych założeń przyświecających nowoczesnym działaniom marketingowym i reklamowym. Z naszych obserwacji wynika, że zewnętrzny totem reklamowy w swoich różnorakich formach coraz częściej gości w centrach dużych miast i jest przyjmowany przez mieszkańców z akceptacją i zaciekawieniem.
Fakt ten z pewnością sprawi, że tego typu rozwiązania technologiczne obserwować będziemy w swojej przestrzeni coraz częściej, natomiast ich projekt oraz niewielkie rozmiary z pewnością sprawią, iż nie będą one nadmiernie nachalne lub problematyczne, co jest ich dodatkową – poza uniwersalnością i wysoką funkcjonalnością – zaletą.
Najnowsze komentarze