Pages Menu
 

Categories Menu
Reklama w social media - najnowsze strategie i taktyki
Reklama w Social Media - Najnowsze Strategie i Taktyki
W dzisiejszych czasach, kiedy większość społeczeństwa spędza coraz więcej czasu w sieci, reklama w social media
Jak wykorzystać reklamę w grach komputerowych do promocji filmów?
Jak wykorzystać reklamę w grach komputerowych do promocji filmów?
W dzisiejszych czasach reklama staje się coraz bardziej kreatywna i innowacyjna. Firmy
Reklama w grach mobilnych - nowe możliwości dotarcia do klientów
Reklama w grach mobilnych - nowe możliwości dotarcia do klientów
Granie w gry mobilne stało się jedną z najpopularniejszych form rozrywki dla wielu osób
Czy warto inwestować w reklamę na Instagramie?
Czy warto inwestować w reklamę na Instagramie?
W dzisiejszych czasach media społecznościowe, takie jak Instagram, staja się coraz bardziej popularne jako narzędzie marketingowe
Najnowsze trendy w grafice reklamowej
Najnowsze trendy w grafice reklamowej
W dzisiejszych czasach konkurencja na rynku reklamowym jest ogromna. Aby wyróżnić się spośród setek i tysięcy reklam, niezbędne jest śledzenie
Poligrafia a sektor społeczny: tworzenie materiałów dla organizacji pozarządowych
Poligrafia a sektor społeczny: tworzenie materiałów dla organizacji pozarządowych
W dzisiejszych czasach organizacje pozarządowe odgrywają
Jak skutecznie personalizować treści reklamowe na podstawie preferencji odbiorców
Jak skutecznie personalizować treści reklamowe na podstawie preferencji odbiorców
W dzisiejszych czasach personalizacja treści reklamowych

Posted by on sty 26, 2022 in Reklama |

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

W dzisiejszych czasach pozycjonowanie stron internetowych odgrywa ogromną rolę. Są to wszystkie działania, prowadzące do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach, takich jak Google czy Yahoo. Być może dla niektórych pozycjonowanie i optymalizacja to jedno i to samo, jednak tak nie jest. Ale o szczegółach w dalszej części artykułu.

Pozycjonowanie lub optymalizacja

Jak sama nazwa wskazuje, celem pozycjonowania jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Natomiast optymalizacja to ulepszenie strony tak, aby jak najwięcej osób ją odwiedzało. Cechą wspólną dla optymalizacji i pozycjonowania jest zwiększenie ruchu na stronie. Jednak SEO to nie wszystko! Warto zwrócić uwagę także na AdWords.

Lejek sprzedażowy

Ktoś, kto decyduje się na prowadzenie biznesu bardzo często musi mieć rozwiązanie na problemy innych ludzi. W dzisiejszych czasach klienci są bardzo świadomi swoich „problemów” i próbują znaleźć najlepsze rozwiązanie. Najczęściej w sieci. Może to być cieknący kran albo zepsuta zmywarka – wszystko jedno, ale szukając sposobu na poradzenie sobie z potencjalną usterką, klient powinien trafić na konkretną stronę. W tym momencie użytkownik sprawdza, czy oferowana usługa zaspokoi jego potrzebę, czyli czy rozwiąże jego problem. Zadaniem przedsiębiorcy jest pokazać to, co ma najlepsze. Klient stara się również dowiedzieć więcej o samej marce – szuka opinii i recenzji innych użytkowników.

W tym momencie pojawiają się rozważania zakupu, pojawia się pragnienie. Potencjalny konsument już doskonale wie, na czym polega problem, a także znalazł możliwe rozwiązanie. W tym miejscu warto dostarczyć użytkownikowi dodatkowych materiałów marketingowych.

Typowe problemy pozycjonowania stron

Stronę optymalizuje się na niej samej, ale także poza nią. Jednym z głównych elementów skutecznej optymalizacji on-page jest właściwa nawigacja. Niestety nie każda strona może się tym pochwalić, a użytkownik nie mogąc znaleźć tego, czego szuka szybką ją opuszcza. Na szczęście problem z nawigacją jest stosunkowo łatwy do rozwiązania.

Innym częstym powodem opuszczania strony jest problem z procesem dokonania płatności. Dokończenie transakcji w serwisie musi być jak najszybsze i najłatwiejsze, w przeciwnym razie istnieje duże ryzyko, że użytkownik opuści serwis przed zakończeniem procesu płatności.

Układ strony

Aspekt wizualny odgrywa bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania czy optymalizacji. Elementy graficzne umieszczone na stronie internetowej określają, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej i wchodzą w interakcję z zamieszczonymi na niej treściami.